Cubul nemtesc sau e-bike Cube

Cu mai mult de 2 luni inainte de acest eveniment am primit invitatia de a participa in calitate de dealer autorizat al brandului de biciclete Cube.
Cube este un brand puternic si bine reprezentat la nivel mondial si cu o putere mare de convingere pentru clientii din Romania.In magazinele noastre Cube este reprezentat in mod egal cu celelalte marci pe care le comercializam. Datorita designului excelent si marketingului destept, bicicletele Cube au ajuns sa fie percepute ca un brand iconic (hai sa facem o comparatie cu piata de telefoane unde un brand iconic este iPhone).
In acest sfarsit de august, aveam deci sa mergem in Germania la Waldershof,unde gaseam un oras bavarez de provincie,cochet, cu 4300 de locuitori (Wikipedia). Cube se trage de aici si tocmai si-a deschis o noua fabrica de biciclete pe care aveam sa o vizitam.
Fabrica in sine este impartita in 4 sectiuni destinate productiei de biciclete si in 2 sectiuni importante destinate celor care o viziteaza.
In sectiunea de productie gasim 2 depozite enorme pentru piesele care trebuie folosite la fabricarea (asamblarea) bicicletelor – asta reprezinta cam jumatate din hala uriasa – si apoi inca 2 sectiuni, una cu 3 linii de fabricatie si evident ultima sectiune, ultimul sfert, este zona de produs finit care trebuie sa plece cat mai repede spre noi, magazinele care vindem aceste biciclete. Spun ca trebuie sa plece cat mai repede pentru ca fabrica produce 3500 de biciclete pe zi, de luni pana vineri, in 2 ture, una de la 6 la 14 si cealalta de la 14 la 22.
Zona comerciala, zona unde ne-am petrecut cel mai mult timp, este formata dintr-un showroom generos cu toate bicicletele care aveau sa se lanseze in ultima zi din august. Pentru ca nu erau inca lansate, noi nu am avut voie sa facem nicio poza in interiorul fabricii. Ultima zona din sectiunea comerciala rezervata dealerilor este zona de bar, food si relaxare. Aici ai un bar de unde poti sa-ti iei orice vrei, in orice cantitate. Totodata, poti sa mananci ce este adus acolo, mancare de cantina buna si suficienta, poti sa bei bere, suc, apa si, in general, orice gasesti in frigiderele mereu pline. In curtea fabricii este construit un cort care deserveste programul de testare a bicicletelor. Un cort enorm cu structura metalica, in care gasim un bar cu frigidere pline, cabine in care te poti schimba cu echipamentul dat, 2 fete blonde care prepara bicicletele ce urmeaza sa plece in test si ghizii care lucreaza la Cube si au in sarcina sa aiba grija de noi pe traseu.
 In oras, Cube si-au facut propriul magazin in care designul si grija pentru fiecare detaliu al brandului Cube este clar exprimat. Oricine lucreaza in domeniu va considera magazinul respectiv ca un reper in ceea ce priveste merchandising-ul.
Cu o suprafata de 1000 mp, au reusit sa-l umple doar cu ceea ce produc ei. Asta insemnand ca acolo gasesti biciclete, accesorii si echipament intr-o gama completa.
Practic, eu am fost uluit de tot ceea ce vedeam acolo, de la curatenia impecabila a orasului, la fetele destinse si vesele ale localnicilor pana la un magazin „de revista” ?i o fabrica cu linii de asamblare importate din tehnica constructiilor de automobile.
Tot ce am vazut mi-a placut, dar unele lucruri le-am inteles mai tarziu si asta m-a facut sa scriu aceasta nota de calatorie.
Am ajuns acolo seara, plecati fiind din Romania cu 2 zile inainte (1700 km din Bucure?ti pana acolo). A doua zi am plecat direct catre fabrica unde am vizitat tot si am inceput sa discutam pe seama modelelor 2017 expuse deja in showroom pentru dealeri. Dupa-amiaza aveam programare la primul test cu noile modele 2017.
Unul din lucrurile care mi-au placut si m-am prins mai tarziu de importanta lui a fost notiunea de e-bike. Pe scurt e-bike sau hybrid bike inseamna bicicleta electrica. Eu stiam destul de bine ce inseamna, testasem cu 2 ani inainte cateva variante si eram oricum incantat de idee, dar hai sa va povestesc cum vede Cube e-bike-ul.
IMG_3447
Cand am intrat in magazinul lor, in stanga si in dreapta intrarii erau expuse cate 10 biciclete electrice de diverse modele, iar in magazin exista o insula bine pozitionata cu e-bike-uri. Asta inseamna ca un client vedea aceste produse de minim 3 ori, odata cand intra, odata in magazin si odata cand iesea. Subliminal, acest concept iti va atrage atentia; si, daca adaug tehnologia Bosch alaturi de marca Cube intr-un produs deja matur, incepi sa te gandesti serios la un ride test.
Dupa-masa, dupa o ora de siesta afara pe o terasa generoasa plina cu canapele de relaxare, am coborat la cortul care deservea zona de teste. Acolo, surpriza, Cube ne pregatise tuturor (am fost cam 20 de dealeri din Romania) biciclete electrice spre testare. Ne-am schimbat in haine de dat, ne-am pus castile si am ales care si ce biciclete hybride vom folosi in acest prim ride. Testul se facea pe un munte din apropiere, 10 minute de mers pe asfalt cu bicicleta.
Traseul de urcat era o poteca suficient de abrupta, incat sa multumesc faptului ca aveam un motor puternic care ma ajuta considerabil. Grupul nostru avea un ghid-conducator care deschidea traseul si unul „maturator” care inchidea grupul avand grija ca niciunul sa nu ramana in urma. Ambii ghizi aveau la ei rucsac cu scule, camere si truse de prim-ajutor. Intr-un cuvant, noi trebuia doar sa ne bucuram de tura. In 25-30 de minute am urcat aproape 500m diferenta de nivel. Am urmat o poteca nu tocmai lina, plina de radacini si bolovani din loc in loc.
Sus, in varf, era o cabana din lemn, frumoasa si curata in care am gasit ospitalitate si bere rece la halba aburita. Am ramas acolo o jumatate de ora si ne-am impartit parerile despre bicicletele electrice care ne-au ajutat sa urcam pana acolo. Urma coborarea, aici ne-am impartit in 2 grupuri, grupul care se da la vale mai agresiv si prefera potecile mai tehnice si noi, chicken-line, cei care doream sa coboram relaxat si sa ne bucuram de peisaj. In viteza si adrenalina am ajuns jos in siguranta cam intr-un sfert de ora. Am predat bicla la una dintre blonde, care a spalat-o si apoi a pus-o pe stand, a reglat-o, pregatind-o pentru urmatoarea tura. Bicla aleasa de mine a fost un fat bike electric care m-a impresionat placut prin faptul ca este extrem de ingaduitoare, erorile comise de mine fiind iertate si impreuna ne-am distrat de minune.
IMG_3500
Asadar, iata cum e-bike deja imi starnea dorinta de a cumpara si acum ma uitam cu alti ochi in generoasa sectiune de e-bike-uri prezentate in showroom-ul din fabrica, pozitia lor ca expunere fiind evident la intrare, pentru ca fiecare dealer sa le vada de mai multe ori :). Am constatat ca nu sunt singurul manipulat de aceasta strategie, toti erau acolo si au inceput sa comenteze avantajele si dezavantajele full suspension-ului vs hardtail in variantele hybride bike. Deja nu se mai punea problema daca ne cumparam e-bike, ci care va fi modelul ales.
Cube, ai de la mine o mare bila alba pentru faptul ca stii sa iti vinzi un produs de viitor si stii sa faci clientul sa se simta bine. Noi, dealerii, urmeaza sa le vindem in magazinele noastre si atunci cand crezi intr-un produs il vinzi cu siguranta.
Urmatoarele zile am avut parte de 2 teste pe zi, unul dimineata de la 9 si celalalt dupa-amiaza. Am ales sa ma dau cu tot ceea ce insemna e-bike hartdtail sau fully. Am urmat trasee mai dificile la coborare, atunci cand am avut placerea sa testez noua bicicleta Cube Stereo 160, in cazul meu varianta hybrid, dar au fost colegi care au testat varianta „regular”, cum numeau ei bicicletele ne-electrice 🙂
2016-08-28 09.26.24
Intr-o dupa-masa, cand ne pregateam de ride test si ne faceam poze cu bicicletele care aveau sa se lanseze oficial peste cateva zile, un tip atletic, relativ scund, cu ochelari cu un design futurist si unic, isi face loc printre noi aducand 2 lazi cu bere pe care ulterior le aseaza cu grija in frigiderul „self service”.
In 3 minute tipul iese din cort impingandu-si bicicleta personala si dupa ce ne saluta, ne intreaba daca suntem pregatiti de tura si daca vrem sa mergem cu el sus si apoi la coborare. Cel care isi facuse aparitia intre cele 2 navete cu bere era Nico Lau, vicecampionul mondial la proba de Enduro, un rider renumit si talentat care face parte din echipa Cube Action Team. Aici remarc cat de simplu si onest este acest om care s-a prezentat ca ghid al nostru pentru tura ce urma sa inceapa.

 

IMG_3523

Am urcat impreuna, desi el nu avea motor electric, si am baut o bere sus unde am povestit despre tot felul de lucruri. Nico Lau este un tip relaxat si comunicativ, ne-a facut pe toti sa ne simtim bine si importanti alaturi de el. O parte dintre noi a ales traseul mai tehnic propus de el si l-au urmat savurand tehnica lui de a pluti peste bolovani, radacini, pante si contrapante. Noi, restul grupului, am bagat viteza pe un traseu lejer incercand sa ajungem la baza inaintea lor. Am ajuns primii doar pentru ca Nico Lau a coborat cu rabdare astfel incat toti sa se bucure de compania lui si sa-l vada in actiune live.
Cube, fii atent aici: mai ai o bila alba pentru faptul ca m-ai facut din nou sa ma simt important pentru tine si m-amsimtit castigator pedaland alaturi de un vicecampion mondial!
Dealerul, adica noi cei de acolo veniti in vizita, este clientul fabricii si totodata este cel care vinde bicicletele clientilor finali si nchide lantul. Cube pune mult accent pe satisfactia clientilor si pentru asta pe langa faptul ca ne face sa intelegem si sa credem in produse, ne face sa ne simtim speciali avandu-l pe Nico Lau ca partener de tura. Astfel Cube isi mai atrage a treia mare bila alba prin alta actiune bine gandita.
La cortul de teste erau expuse 4 biciclete ale caror cadre erau colantate intr-un fel de camuflaj alb cu negru. Ni s-a explicat ca erau modele secrete care s-au testat in bike park-uri si din ele provine Cube Stereo 160, modelul care a fost lansat oficial cu 2 zile dupa plecarea noastra de acolo.
Ceea ce m-a impresionat si am realizat ceva mai tarziu este ca eu, un dealer, am avut unica sansa de a ma da cu bicicleta care urma a fi lansata pe 31 august (peste 3 zile) si probabil va fi una dintre castigatoarele probei de Enduro, fiind „calarita” de Nico Lau si alti pretendenti la titlul mondial. Evident ca nu am dus bicicleta in limite, dar m-am bucurat de o coborare cu o bicicleta extrem de precisa, echilibrata si stabila.
Pentru ca eu acolo am simtit ca sunt important pentru Cube, m-am simt dator acum sa transmit acelasi sentiment clientilor mei. In mod subliminal, Cube va transmite prin mine respectul si aprecierea unui brand de succes care acorda atentie fabricarii bicicletelor dar si relatiei cu toti clientii.
IMG_3553
Am strans 3 bile albe pentru Cube si mai adaug o bila alba pentru importatorul Cube din Romania care a facut posibil acest vis de a vizita o fabrica de biciclete si de a cunoaste oamenii care lucreaza acolo.
Sunt 4 bile, mai am una ca sa fie 5 si deci toate pe care le pot da, mai multe nu imi incap in buzunare. Hai sa o dau si pe a 5-a. Cand coboram, formam o turma de 10 biciclisti cu o viteza de 40-50 km pe ora pe drumul forestier care pleca din fata cabanei din varf si ajungea jos in asfalt dupa 10-15 minute de dat la vale. Pe acelasi drum forestier urcau sau coborau oameni, in majoritate batrani 60+ ani care urcau de placere, pe picioare, pana sus si apoi se intorceau. Noi, cand treceam pe langa ei, ii ingropam literalmente intr-un nor de praf. Acum iata de ce bila alba revine lor, pentru simplu motiv ca atunci cand treceam pe langa ei zambeau si ne faceau cu mina in loc sa ne injure si sa arunce cu pietre dupa noi asa cum se intampla in Ro.
5 bile albe sau mai bine zis 5 stele pentru o marca si un mod de-a privi lucrurile corect. Cube aduce aerul seriozitatii germane si la noi in showroom. Va invit sa discutam despre bicicletele electrice si regular bikes la noi in showroom-urile Bike XCS din Bucuresti.
It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin